نکاتی برای تعیین هدف و دستیابی به اهداف فروش

زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

معمولا کسب و کارها و شرکت های تجاری موفق، صرف نظر از توجه به صنعت ، مشتری هدف، محصول یا خدمات خود چه کار دیگری را انجام میدهند؟ احتمالا درست حدس زده اید ! مشخصا همه آنها اهدافی را برای خود تعیین می کنند! این اهداف ممکن است به عنوان سیاست کاری برای کل شرکت، یا مربوط به بخش خاصی از آن باشد. یکی از دلایل اصلی برای برگزیدن هدف این است که اگر شرکت و یا کسب و کارها اهدافی برای خود نداشته باشند ، برای کارکنان آنها غیر قابل درک خواهد بود چرا باید بعضی از کارها را انجام دهند. اهداف از این جهت اهمیت دارند که کارکنان را متعهد می کنند که با انگیزه کافی وظایف خود را انجام دهند و با پیروی از این اهداف این اطمینان خاطر را به مدیران کسب و کارها و شرکت ها خواهد داد که برای منافع شرکت و کسب و کارها با حداکثر توان در حال انجام وظایف خود هستند. اگرچه مجموع اهداف برای موفقیت کسب و کار شما مهم هستند ، اما فروش یک بخش بسیار مهم و اساسی برای تعیین اهداف    شرکت ها و کسب و کارها خواهد بود.

 در این مقاله ما می خواهیم بهترین راهکارها در مورد اهمیت و انواع مختلف اهداف فروش را برای شما بیان کنیم ،ما همچنین  قصد داریم اطلاعاتی درمورد نحوه اجرایی و عملیاتی کردن آنها و با ارائه نکات و ترفند های که برای تعیین اهداف تیم شما منطقی و قابل اجرا باشد را در اختیار شما قرار دهیم ، این موارد به ترتیب عبارتند از:

اهداف فروش چیست؟

اهداف فروش ، اهداف تعیین شده برای یک تیم است که همه اعضا باید برای دست یابی به آن تلاش کنند. این اهداف با ارائه اهداف افزایشی و تشویقی که تمرکز آن مبتنی بر فروش است نمایندگان فروش خود را تشویق به فروش بیشتر می کند، و این امر معمولاً به صورت هفتگی ، ماهانه ، فصلی یا سالانه انجام می گیرد.

دستیابی به اهداف فروش

همانطور که قبلا به آن اشاره شد ، اهداف فروش برای موفقیت کسب و کار شما به شدت مهم است . با تعیین اهداف فروش ، شما مسیر بسیار روشن تری برای رسیدن به اهداف خود خواهید داشت ،زیرا این اهداف فروش هستند که به شما اطمینان می دهد که هر یک از اعضای تیم شما با انگیزه و تمرکز بر رسیدن به اهداف خاص شما در تلاش هستند. داشتن اهداف فروش همچنین موجب می شود که نمایندگان فروش تاثیر کار و تلاش خود را ببینند و این امر باعث تشویق و انگیزه بیشتر آنان می شود.

در پاراگراف ذیل چند روش دیگر نیز وجود دارد که در تعیین اهداف فروش و دستیابی به این اهداف شما کمک خواهد کرد:

 برای تیم خود معیارهایی را در نظر بگیرید.

داشتن معیار به شما کمک خواهد کرد تا اهدافی قابل دستیابی را در تیم خود به عنوان موفقیت داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر همه نمایندگان شما بتوانند قبل از مهلتی که تعیین کرده اید به اهداف خود برسند ، این معیاری برای موفقیت خواهد بود چون ثابت می شود این امر در آینده بازهم ممکن است اتفاق بیافتد.

موفقیت فردی و گروهی را ارزیابی کنید.

اهداف فروش این امکان را به شما می دهند که موفقیت تیم فروش خود را به طور کلی و موفقیت شخصی نمایندگان تیم را به صورت فردی  مورد ارزیابی قرار دهید.  با بررسی اینکه چه افرادی به طور مداوم به اهداف خود می رسند و چه کسانی شکست می خورند ، شما می توانید تعیین کنید که آیا نیاز به تعدیل دارید یا نه و این امر ممکن است به این معنی باشد که اهداف خود را به نوعی تطبیق دهید ، مثلا تصمیم بگیرید  موردی را به اهداف خود را اضافه و یا حتی کم کنید ، اهداف جدیدی را تعیین کنید (که در قسمت بعدی به آنها خواهیم پرداخت) ، یا اهداف خود را به شیوه ای متفاوت عملیاتی کنید.

 هم اکنون بهتر است انواع مختلف اهداف فروش را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع مختلف اهداف فروش

شما می توانید یکی از اهداف فروش ذیل را در نظر گرفته و انتخاب کنید که کدام یک برای شرکت ، صنعت و تیم خاص شما مناسب است. ما از هر نوع هدف یک مثال ذکر خواهیم کرد تا درک بهتری داشته باشید از اینکه هریک از این اهداف برای چه کسانی و چه نوع تجارتی ایده آل هستند.

  1. اهداف فروش ماهانه

اهداف فروش ماهانه اهدافی هستند که باید تا پایان هر ماه به آنها دست یابید. این اهداف می تواند بر بهبود هر وظیفه یا عملکرد شغلی مانند چشم انداز کاری شما ، ترتیب دهی و بستن معاملات متمرکز باشد. اهداف ماهانه برای ارزیابی و تجزیه تحلیل مربوط به پیشرفت کاری خاص بسیار عالی است، زیرا بر خلاف بررسی های روزانه ، هفتگی(بیش از حد تکراری و خسته کننده خواهد بود) و بررسی های سالانه(برای اینکه نماینده بتواند پیشرفت کند و نتیجه را تغییر دهد بسیار دیر خواهد بود). نه خیلی زود خواهد بود نه خیلی دیر.

مثال فروش ماهانه

برای افزایش درآمد خود ، هدف فروش ماهانه را تعیین کنید. اگر هدف کسب و کار شما افزایش فروش ۲۰۰۰۰ دلاری طی ۱۲ ماه آینده است ، پس نمایندگان باید بر هدف بستن معاملات بیشتر و به دست آوردن بازدهی مالی یشتر در ماه تمرکز کنند.

  • اهداف فروش فعالیت

اهداف فعالیت به جنبه های مختلف وظایف روزانه نماینده ها اشاره دارد. شما می توانید اهداف فعالیت را برای هر دوره زمانی که مایل هستید، مثلا به صورت دوره های هفتگی یا ماهانه  انتخاب و تعیین کنید، با انجام این کار مطمئن خواهید شد که فعالیت های با برنامه خاص در یک دوره زمانی مشخص در حال انجام است. این اهداف برای بهبود انواع خاصی از فعالیتها یا عملکردهای شغلی آنها ، مانند افزایش تعداد تعاملات رو در رو که یک نماینده هر هفته با مشتریان خود دارد ، بسیار ایده آل است.

مثال هدف فروش فعالیت.

برای تعداد کل مکالمات تلفنی که  نمایندگان فروش شما باید با مشتریان احتمالی داشته باشند ، هدفی تعیین کنید تا آنها  با چشم اندازی که دارند بدانند چطور وقت خود را برای آن برنامه ریزی کنند.

  • اهداف آبشار

اهداف آبشار در قالب بالا به پایین سازماندهی شده اند. این بدان معناست که آنها شامل جزئیات مربوط به اهداف و انتظارات هر فرد در تیم از بالا (بالاترین اعضای تیم) تا پایین (تا کم تجربه ترین اعضای تیم) هستند. بهتر است بدانید آنها به دلیل اهداف آبشار نامیده می شوند زیرا بر اساس زمان افزایش  بهره وری کاری و تجربه فردی کارکنان در نظر گرفته می شوند، و این به شما کمک خواهد کرد تا روحیه تیم خود را بالا ببرید و اطمینان حاصل کنید که نمایندگان شما برای انجام کار با کیفیت بالا در تمام سطوح پتانسیل لازم را دارا هستند.

مثال هدف آبشار

برای تعداد ایمیل هایی که  برای نمایندگان فروش  شما هر هفته ارسال می کنند ، یک هدف آبشار تعیین کنید. اگر در حال حاضر نمایندگان ۶۰ ایمیل در هفته ارسال می کنند ، از آنها بخواهید این تعداد را به تا ۱۱۰ ایمیل در هفته افزایش دهند. هر هفته ، انتظارات خود را از تعداد کل ایمیل های ارسال شده نمایندگان تا ۱۰ مورد افزایش دهید به این معنی که در پنج هفته ، نمایندگان فروش باید به حداقل ۱۱۰ ایمیل بفرستند.

  • اهداف دنباله دار

اهداف دنباله دار همه اهداف تیم فروش شما را از بیشترین تا کم اهمیت اولویت بندی می کنند. این کار به نمایندگان فروش اجازه می دهد تا بر روی یک هدف متمرکز شوند و قبل از کار بر روی هدف بعدی ،  ابتدا به مقصود خود در هدف قبلی دست یابند. اگر هر یک از نمایندگان فروش شما نتوانند به هر هدفی که تعیین شده است دست یابند ، در این صورت بهتر است ابتدا بر با ارزش ترین اهداف برای شرکت شما تمرکز کنند (یا اهدافی که بیشترین تأثیر را در نتیجه شما دارند).

مثال اهداف دنباله دار

برای نمایندگان توسعه کسب و کار که به تازگی در شرکت شما شروع کرده اند ،اهداف دنباله دار تعیین کنید. اگر بزرگترین اولویت شما آینده نگری هست ، ابتدا اهداف آینده نگری را برای نمایندگان توسعه کسب و کار ها تعیین کنید تا آنها بتوانند قبل از تمرکز بر اهداف دیگر تلاش های خود را برای دستیابی به اهداف قبلی هر هفته ۱۰ درصد افزایش دهند .

  • اهداف فروش نرخ  برد

اهداف فروش نرخ برد درصد معاملاتی هستند که در یک دوره زمانی مشخص منعقد گردیده اند. از آنجایی که میزان برد برای ارزیابی موفقیت  تنها یک درصد است ، این می تواند راهی  بسیار ساده برای مقایسه عملکرد نمایندگان فروش در مقابل یکدیگر و ایجاد حس رقابت دوستانه در تیم باشد.

مثال هدف نرخ پیروزی

برای تیم فروش خود هدف اهداف فروش نرخ برد تعیین کنید تا درصد خاصی ، شاید ۳۰ درصد از معاملاتی را که با مشتریان احتمالی آغاز کرده اید در پایان منجر به عقد قرارداد شود.

  • اهداف فروش تشویقی

اهداف فروش تشویقی باعث می شوند که نمایندگان بلافاصله پس از دستیابی به هدف مورد نظر پاداشی را از سوی مدیران دریافت کنند.  این اهداف معمولاً توسط نمایندگان فروش سطح بالا ، مدیران  اجرایی و ارشد تعیین می شود تا نمایندگان فروش را برای فروش بیشتر ترغیب کنند و این تشویقی ها شامل پاداش مالی و غیر مالی می شود. به طور کلی اهداف فروش تشویقی برای ایجاد انگیزه در بین نمایندگان فروش و ایجاد فضای رقابتی برای تیم  بسیار عالی و مناسب هستند.

مثال اهداف فروش تشویقی

اهداف انگیز شی تعیین کنید تا نمایندگان شما تشویق شوند تا از سهمیه ماهیانه ۱۰ درصد خود بیشتر فروش داشته باشند. در صورت دستیابی به این هدف ،می توانید به آنها افزایش حقوق ، استراحت بیشتر ، پاداش یا تقدیرنامه در سطح شرکت پیشنهاد دهید.

  • اهداف  فروش واحد

 منظور از “واحد” محصول در حال فروش است، خواه این ممکن است شامل فروش فیزیکی محصول  باشد(مانند کلاه بیس بال) و یا شاید هم شامل  کسب تجربه مواردی تئوری بشود ( همانند مدیریت ارتباط با مشتری) . شما می توانید اهداف روزانه ، هفتگی ، ماهانه ، سه ماهه یا سالانه را برای نمایندگان خود برای فروش تعداد مشخصی از واحدها تعیین کنید. اگر می خواهید منحصراً بر افزایش تعداد محصولاتی که نمایندگان شما در مدت زمان معین می فروشند تمرکز کنید ، اهداف واحد عالی هستند.

مثال اهداف  فروش واحد

اگر برای نمایندگی فروش خودرو کار می کنید ، می توانید برای هر یک از نمایندگان خود یک هدف واحد تعیین کنید تا هر روز حداقل یک خودرو را  بفروشند.

اهداف فروش مربی، بین یک نماینده و یک مربی (یا یک عضو با تجربه تر تیم) تعیین می شود. اگر یک نماینده در زمینه ای از کار خود با مشکلی روبرو شود، می تواند بلافاصله به سراغ مربی فروش برود و در راستای اهدافی که با مربی برای او تعیین کرده بود مهارت های خود را بهبود ببخشد.

اهداف فروش مربی

اگر یک نماینده در درک و نحوه چگونگی استفاده از فرآیندی مانند ترتیب در تماس های فروش خود مشکل دارد ، می تواند از مربی فروش تیم  خود کمک بگیرد. مربی و نماینده فروش با هم می توانند چارچوبی از اهداف را به صورت گام به گام  برای توسعه فروش خود تعیین کنند.

  • اهداف کششی

اهداف کششی “کشش” برای دستیابی به اهداف است. هر نوع هدفی که در بالا به آن اشاره کردیم می تواند به یک هدف کشیده تبدیل شود، فقط سعی کنید آن را بر اساس هدف غیر کششی که ابتدا تعیین کرده اید ، پایه گذاری کنید. اگر می خواهید انگیزه تیم را بالا ببرید و بر آینده آنچه تیم فروش شما احتمالاً می تواند به آن دست یابد تمرکز کنید ، اهداف کششی می تواند بسیار ایده آل باشد.

مثال اهداف کششی

مثال اولیه در مورد تعیین هدف ماهانه برای افزایش ۲۰۰۰۰ دلاری فروش را در ۱۲ ماه آینده به خاطر دارید؟ شما می توانید از این هدف برای تعیین هدف کششی خود استفاده کنید، طوریکه که هدف شما این است که فروش خود را در طول ۱۲ ماه آینده به ۳۰،۰۰۰ دلار افزایش دهید.

اکنون که انواع مختلف اهداف فروش را می دانید ، بهتر است نحوه تعیین اهداف فروش را مرور کنیم. مهم نیست در چه شرکتی کار می کنید ،  شما می توانید به راحتی از این مراحل برای تعیین اهداف فروش خود استفاده کنید.

 چگونه برای خود اهداف فروش تعیین کنیم؟

  1.  نوع هدف خود را  انتخاب کنید.

اولین قدم در فرآیند تعیین اهداف فروش برای تیم شما این است که تعیین کنید تمایل به تمرکز بر چه اهدافی را دارید. همانطور که در قسمت قبل بررسی کردیم از اهداف فروش، ۹ نوع اصلی وجود دارد که شما می توانید آن را انتخاب کنید. هنگام تصمیم گیری برای انتخاب هدف می توانید سوالاتی به شرح ذیل از خود بپرسید. این موارد به شما کمک خواهد کرد تا اهداف فروش را برای شرکت ، نیازها و تیم خاص خود تنظیم کنید.

  • چه محصول یا خدماتی به فروش می رسد؟
  • منابع من چیست؟ (به عنوان مثال تعداد نمایندگان در حال کار و سایر ابزارهایی که نمایندگان من به آنها دسترسی دارند)
  • مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند و خریداران شما چه کسانی هستند؟
  • ·         اهداف کلی این تجارت چیست و چگونه می توانیم اهداف تیم خود را با آنها همسو کنیم؟ اهداف (به صورت فردی و گروهی) چقدر واقعی هستند؟
  • اهداف خود را هوشمندانه تعیین کنید.

در مرحله بعد ، مطمئن شوید که آیا اهدافی که تعیین کرده اید هوشمند هستند یا نه؟ این اهداف باید  قابل ارزیابی ، دست یافتنی ، مرتبط و محدود به زمان باشند. به این ترتیب ، اهداف شما  صرف نظر از اینکه بر چه اصلی متمرکز اند ، مشخص و متناسب با کسب و کار شما خواهد بود. به عنوان مثال ، بیایید به مثال هدف فعالیت از بالا نگاه کنیم و در قالب SMART (هوشمندانه)به آن فکر کنیم.

هدف: تعداد تماس های تلفنی روزانه با مشتریان احتمالی را افزایش دهید.

راهکار: شما می خواهید با رویکردی که نمایندگان فروش شما دارند تعداد تماس های تلفنی روزانه آنها افزایش یابد. به منظور انجام این کار و کمک به نمایندگان فروش برای مدیریت زمان باید راهکارهای را به آنها نشان دهید و سپس اطمینان حاصل کنید که آنها برای افزایش تعداد تماس ها ابزارهای لازم را در اختیار دارند و به اندازه کافی از طرف شما حمایت می شوند.

قابل ارزیابی: با رویکردی که نمایندگان فروش  دارند تعداد تماس های تلفنی روزانه آنها را تا دو برابر افزایش دهید.

 قابل دستیابی: ماه گذشته ، نمایندگان تعداد تماس های تلفنی روزانه خود را با یک مشتری افزایش داده اند.

مربوطه: با افزایش تعداد تماسهای تلفنی روزانه با مشتریان ، شانس بستن معاملات بیشتر و  بنابراین درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.

محدودیت زمانی: تا پایان ماه.

هدف هوشمند: تا پایان ماه ، تعداد معاملات بسته شده (امیدوارانه) درآمد  شما افزایش می یابد ، . این امر با افزایش تعداد تماس های روزانه با دو تماس میسز می شود.

  • اهداف فروش خود را به اشتراک بگذارید و اجرا کنید.

وقتی اهداف خود را مشخص و  هوشمندانه تعیین کردید ، وقت آن است که این اهداف را با تیم خود به اشتراک بگذارید. نمایندگان فروش برای رسیدن به اهدافی که برای آنها تلاش کنند باید درک درستی داشته باشند مثلا اینکه بفهمند ، چرا باید سعی کنند در چارچوب زمانی  خاصی که از آنها انتظار می رود به این اهداف دست یابند ، در غیر این صورت ، چطور ممکن است احساس مسئولیتی داشته باشند و برای رسیدن به این اهداف اصلا انگیزه ای داشته باشند؟

در این بخش به چند روش که برای به اشتراک گذاشتن اهداف فروش تیم خود به آن نیاز خواهید داشت را اشاره خواهیم کرد:

  • کیت فعال سازی فروش
  • ارائه
  • دانش محور
  • صفحه وب (با جزئیات مربوط به ویژگی های محصول و غیره)
  • برگزاری جلسه (با تیم های دیگر که می توانند به نمایندگان در رسیدن به اهدافشان کمک کنند ، مانند محصول ، بازاریابی یا پشتیبانی)

وقتی اهداف خود را مشخص کردید ، زمان اجرای آنها فرا رسیده است.  البته باز هم ، مطمئن شوید که نمایندگان شما زمان رسیدن به این اهداف را می دانند ، خواه این زمان  روزانه ، هفتگی ، ماهانه ، سه ماهه یا سالانه باشد.

  • پیشرفت هدف خود را زیر نظر داشته باشید.

از پیشرفت تیم فروش خود در جهت اهداف مختلفی که تعیین کرده اید  آگاه باشید ، به عنوان مثال ، اگر اهداف روزانه خود را تعیین کرده اید ، ممکن است که در پایان روز کاری بخواهید با نمایندگان فروش خود تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که آیا انتظارات لازم برآورده شده است. اگر اهدافی که نمایندگان شما برای رسیدن به آنها تلاش می کنند در مدت زمان طولانی تری (ماهانه ، سه ماهه و غیره) به دست می آیند ، پیشرفت را در آن بازه زمانی زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که نمایندگان فروش شما در مسیر درستی گام بر می دارند. نظارت بر پیشرفت هدف مورد نظرتان همچنین به شما این را امکان می دهد که در صورت نیاز خودتان شخصا وارد عمل شوید. به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که یک نماینده فردی یا گروهی از نمایندگان فروش نمی توانند به هدف خاصی دست یابند ، می توانید خودتان شخصا وارد عمل شوید و اقدامات لازم را انجام دهید (خواه این اقدام شامل تنظیم هدف باشد یا ارائه یک نماینده با آموزش بیشتر یا یک مربی).

  • به طور مداوم اهداف خود را در طول زمان ارزیابی و تطبیق دهید.

موفقیت اهداف فروش خاص خود را ارزیابی کنید. شما می توانید این کار را برای تک تک نمایندگان که برای رسیدن به اهداف تلاش کرده اند و همچنین تیم فروش به طور کلی انجام دهید. ارزیابی موفقیت اهداف به این معناست که باید به نحوه عملکرد اهداف برای نمایندگان فروش خود و اینکه آیا واقع بینانه ، مفید و انگیزشی بوده اند یا نه توجه کنید. از آنجا ، می توانید تصمیم بگیرید که آیا نیاز به تنظیم اهداف پیش رو دارید یا خیر. این نیز زمانی است که می توانید یافته ها ، موفقیت ها یا زمینه های بهبود خود را با تیم خود به اشتراک بگذارید. جلسات منظمی را برای بحث در مورد این جزئیات برگزار کنید تا مطمئن شوید همه در راستای رسیدن به اهداف در مسیر درستی قرار دارند. در اینجا  به چند نمونه سوال اشاره کردیم که شما  می توانید از خود (و نمایندگان فروش تان) برای ارزیابی موفقیت اهداف فروش بپرسید:

  • آیا به تمام اهداف خود دست یافته اید؟ اگر نه چرا؟
  • آیا نمایندگان فروش اینطور  احساس می کنند که اهداف تیم خیلی آسان یا خیلی سختگیرانه هست؟
  • آیا دستیابی به اهداف برای مدت زمانی که انتظار می رفت واقع بینانه بودند؟ چرا و چرا نه؟
  • آیا نتایج اهداف بر کسب و کار شما تأثیر مثبتی گذاشت؟

اکنون انواع مختلف اهداف فروش و نحوه تعیین این اهداف را برای تیم خود می دانید، بهتر است چند نکته را مرور کنید تا مطمئن شوید که اهداف فروش خود را به موثرترین شکل ممکن برای اعضای تیم خود تنظیم و مدیریت می کنید.

نکات مربوط به اهداف فروش

هنگام توسعه و پیاده سازی اهداف خود ، نکات زیر را در مورد اهداف فروش عمومی در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که آنها برای تیم شما واقعی ، انگیزشی و مفید هستند.

  1. داده ها اطلاعاتی را لحاظ کنید.

داده ها گویای همه چیز است. در صورت امکان ، داده های واقعی را در اهداف فروش خود لحاظ کنید و از آنها برای الهام گرفتن و دستیابی به اهداف جدید استفاده کنید. داده ها برای هر هدفی که تعیین می کنید ، صرف نظر از نوع آن ، پایه ای قوی ارائه می دهد. این امر به شما اطمینان می دهد که اهداف شما دقیق و قابل دستیابی هستند.

  • از تعیین اهداف  کوچک تر شرمسار نباشید.

از تعیین اهداف کوچک برای آینده نزدیک علاوه بر اهداف فصلی و سالانه خود شرمسار نباشید. اهداف کوچکتر ممکن است شامل اهداف روزانه و هفتگی برای حفظ وظیفه تیم شما و اطمینان از تمرکز آنها بر بهبود مهارت های خود در آینده باشد. این مراحل به نمایندگان فروش در رسیدن به اهداف بزرگتر شما در طول زمان کمک می کند و همچنین به آنها مسیر زمانی همانند روزانه یا هفتگی می دهد.

  • تیم فروش خود را آموزش دهید و توانمند کنید.

نمی توان انتظار داشت که نمایندگان فروش شما بدون آموزش و توانمندسازی در این زمینه بتوانند به اهداف خود دست یابند. نمایندگان شما چه در فروش تازه کار باشند و چه سالها تجربه داشته باشند ، بازهم باید همیشه سعی کنید که اطلاعات مورد نیاز را برای موفقیت را در اختیار آنها قرار دهید، بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که نمایندگان از ابزارهای لازم برای دستیابی به اهداف خود برخوردارند.

  • زمانی که نمایندگان به اهداف خود می رسند ، پاداش دهید.

سعی کنید وقتی نمایندگان شما به اهداف خود دست یافتند ، به آنها پاداش دهید، زیرا این امر باعث می شود فضای رقابتی مبتنی و متمرکز بر هیجان  در مورد نقش های در بین نمایندگان فروش شکل بگیرد .پاداش هایی که به نمایندگان می دهید ممکن است شبیه اهداف تشویقی شما باشد (یعنی افزایش حقوق ، مرخصی با حقوق و یا تقدیرنامه در سطح شرکت).

اهداف فروش را برای پیشرفت بهتر تعیین کنید.

اهداف فروش اگر درست به کار گرفته شود به کسب و کار شما ، نرخ تبدیل به مشتری و  افزایش درآمد تان به شدت کمک می کند و همچنین باعث شکل گیری روابط قوی ، حرفه ای و پایدار بین نمایندگان و مشتریان احتمالی شما می شود،  بنابراین ، در ابتدا تعیین کنید که کدام نوع اهداف فروش برای شرکت شما ایده آل است، سپس و این اهداف را سفارشی کنید تا نمایندگان هر چی سریع تر برای دستیابی به این اهداف کار خود را آغاز کنند.

سخن پایانی

در این مقاله ما سعی کردیم شما را آگاه کنیم تا به منظور ارتقای افزایش درآمد کسب و کارتان برای تیم خود اهداف فروش تعیین کنید. اهداف فروش ، باعث می شوند نمایندگان فروش شما با تمرکز و با انگیزه بیشتری وظیفه خود را انجام دهند. شما با به کارگیری اهداف فروش متناسب، می توانید کسب و کارتان را سفارشی کرده و تعیین کنید و مطمئن شوید که تیم شما دائماً در حال پیشرفت است و این امر در نهایت بر بهره وری پایانی کسب و کار شما به شدت تأثیر گذار خواهد بود و زمینه موفقیت و سربلندی کسب و کار و  شما را فراهم خواهد آورد. امیدواریم از اهمیت به کار گیری اهداف فروش غافل نشده باشید و هر چه سریعتر اهداف فروش متناسب با کسب و کار و تجارت خود را انتخاب و اجرایی کنید. اگر در طول این مسر نیاز به کمک و همراهی داشتید می توانید از خدمات بیزینس کوچ مازندران که توسط شرکت نیشاوب ارائه می شود استفاده کنید.

موفق باشید

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *