۵ روش ساده برای افزایش تعامل مشتریان سایت

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تعامل کاربر به اندازه نمایش کلمه کلیدی در نتایج موتور جستجو مهم است. برای داشتن یک کمپین موفق محتوا باید به تعامل کابر توجه شود. این کار نه تنها میزان شناخت برند را افزایش می دهد بلکه به افزایش رتبه سئو سایت شما نیز کمک می کند. مساله ای که در رابطه با تعامل کاربر وجود دارد این است که هیچ روشی برای اندازه گیری دقیق میزان درست بودن این تعامل وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: سئو موبایل چیست؟

شما حداکثر ۸ ثانیه زمان دارید تا هنگامیکه کاربر وارد وبسایت شما شد یا به طور ویژه صفحه فرودی که انحصارا برای محصولات و خدمات خود طراحی کرده اید را دید تحت تاثیر آن قرار بگیرد و صفحه را ترک نکند. در این مدت زمان محدود باید این اطمینان را به آنها دهید که محصول و خدمات شما برای آنها مفید است. اگر مشتریان در مدت زمان کوتاه سایت شما ار ترک کنند، نرخ پرش یا bounce rate افزایش می یابد و موقعیت شما در نتایج موتر جستجو یا همان SERP کاهش پیدا می کند.

بر اساس گزارشات سایت Income، اولین تاثیری که شما بر مشتری می گذارید تنها شانس شما برای جلب توجه آنها است. گزارشات نشان می دهد ۹۶ درصد مشتریان که سایت شما را بازدید می کنند دیگر بر نمی گردند.

بنابریان اگر می خواهید به کسب و کاری قدرتمند و معتبر در حوزه فعالیت خود تبدیل شوید و از داشتن مشتری وفادار لذت ببرید، تعامل با کاربر امری حیاتی است. برای جذب کاربر به وب سایتتان باید اقدامات SEO و کمپین های بازاریابی را به درستی بکار گیرید. کارشناسان روش های زیادی از جمله تولید محتوا عالی و متمایز یا طراحی تجربه کاربران را پیشنهاد می دهند. در این مقاله می خواهیم ۵ روش برای کمپین های بازاریابی محتوا به شما معرفی کنیم که می تواند نتایج خوبی برای شما بهمراه داشته باشد.

۱- برای کاربرانی که با شما تعامل می کنند پاداش پیشنهاد دهید

همه عاشق چیزهای رایگان هستند. کاربران می توانند از کتاب های الکترونیک و حق اشتراک یک ماهه رایگان استفاده کنند. شما باید به کاربرانتان نشان دهید که از تعامل آنها با وبسایتتان قدر دانی می کنید. می توانید از روش های ساده ای همچون کامنتها، موضوعات قابل بحث، پرسشنامه های فروم ها، نصب اپلیکیشن یا تمجید از تلاش یکی از کاربران اختصاصی خود در متن بلاگ برای افزایش تعامل آنها استفاده کنید.

بسیاری از کسب و کارها و بازاریابان متوجه این موضوع نیستند که با دادن انگیزه اولیه از طریق کانال فروش به کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده اند، می توانند به تعداد بیشتری از خریداران وفادار در آینده برسند. گزارشات نشان می دهند که با ارائه خدمات کوچک رایگان، کاربران برای تعامل طولانی تر با سایت تشویق می شوند. همچنین احتمال کسب درآمد از طریق این کاربران در آینده بیشتر است. علاوه بر این، این روش سایر خوانندگان سایت شما را برای تعامل بیشتر با سایتتان تشویق می کند. بنابریان ادامه دهید و استفاده از هر روش رایگان برای جذب مشتری وفادار دریغ نکنید.

  • بصورت زنده چت کنید

چت و گفتگو آنلاین روشی قدرتمند و به صرفه برای افزایش تعامل کابر با سایتتان است. همچنین خدمتی شخصی به آنها ارائه می کند. این روش باعث می شود زمانیکه کاربر در مورد یک محصول و خدمات شما گیج شد صفحه سایت شما را سریع نبندد. غالبا کاربران تمایل دارند بجای استفاده از تلفن با نمایندگان فروش از طریق چت زنده گفتگو کنند.

در حقیقت، طبق گزارش Econsultancy، چت و گفتگو زنده در مقایسه با سایر روش ها بالا ترین سطح رضایت مشتری را بهمراه داشته است. سطح رضایت مشتری از این روش حدود ۷۳ درصد، ایمیل حدود ۶۱ درصد وتلفن ۴۴% بوده است.  شاید یکی از بهترین ویژگی های گفتگو زنده جمع آوری داده های مشتری است. می توانید از این داده ها برای ارائه خدمات بهتر به آنها در آینده یا برای هدف گذاری بهتر کمپین های بازاریابیتان استفاده کنید.

داده هایی که جمع می کنید بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهید متفاوت است. اما مجموعه داده های رایج شامل دموگرافیک، ترجیحات و علایق می باشند. با ادغام درست این داده ها با CRM می توانید پیشنهادات و خدماتی را بر اساس موقعیت جغرافیای و منطقه زمانی کاربرانتان ارائه دهید.

علاوه بر این اپلیکیشن هایی برای گفتگو و چت زنده وجود دارند که از طریق آنها می توانید فعالیت کاربران را دقیقا از نقطه ای که وارد سایت شما شدند تا جایی که سایتتان را رها می کنند پیگیری کنید. این اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد تا مراحل نرخ تبدیل پایین و بالا و نرخ تعامل را شناسایی و بر اساس آن کارتان را اصلاح کنید. اپلیکیشن های گفتگو زنده همچنین امکان شناسایی کاربران جدید و قدیمی را به شما می دهند. به شما اجازه می دهد تا فورا به تاریخچه خرید آنها دسترسی پیدا کنید و سریعا خدمات را به آنها ارائه کنید.

  • از پلاگین های شبکه اجتماعی استفاده کنید

استفاده از دکمه های به اشتراک گذاری در سایت نه تنها تعامل کاربران را افزایش می دهد بلکه موجب افزایش ترافیک سایت نیز می شود. همچنین می توانید از مشتریان بخواهید که صفحه شما را لایک و در شبکه های اجتماعی فالو کنند یا محتوا شما را در پلت فرم های مختف نظیر فیس بوک، توییتر و لینکدین یا پینترست به اشتراک بگذارند.

برای اطمینان از تعامل کاربران با پلتفرم های کسب  وکار شما در شبکه های اجتماعی تعامل می توانید از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید. محتوا باید مرتبط با نیازهای شخصی کاربران باشد. متناسب با نوع کسب و کار و خدماتی که ارائه می دهید، باید ترکیب کاملی از تصاویر به همراه محتوا پیشنهاد دهید. به یاد داشته باشید که تصاویر جذابترند و به راحتی به خاطر سپرده می شوند. اما پر کردن صفحه با تصاویر سرعت سایت را کند و مسیر حرکت را سخت تر می کند.

پیشنهاد مطالعه: هک رشد چیست ؟

علاوه بر این پلاگین های لایک و به اشتراک گذاری کیفیت شبکه های اجتماعی شما را افزایش می دهد. اگر تعداد فالوئر های زیادی داشته باشید احتمال اینکه کاربران محصولات و خدمات شما را پیگیری کنند بیشتر می شود. همچنین رتبه صفحه شما افزایش می یابد به همان اندازه که گوگل به پست های به اشتراک گذاشتن با تعداد دفعات بالا در شبکه های اجتماعی اولویت می دهد.

  • از نظرسنجی برای درک انگیزه مشتریان استفاده کنید

استفاده از نظرسنجی روشی خوب برای افزایش تعامل کاربر و حفظ آن است. تمامی روش های ذکر شده در بالا برای ایجاد تعامل کاربر با کسب  وکار شما خوب هستند. اما هیچ یک بینشی راجع به معیارهای کیدی در مورد کاربرانتان ارائه نمی دهند. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانید ببینید که چه زمانی سایت شما حداکثر ترافیک را دارد و این ترافیک از چه مکانی ایجاد می شود. اما بینشی از انگیزه و نیازمندی های کاربران دریافت نمی کنید. اینجا است که نظرسنجی به درد می خورد. نیازی نیست به تک تک کاربران به صورت شخصی ایمیل بزنید زیرا معمولا این روش نرخ پایینی در پاسخ دادن دارد. شما به سادگی می توانید یک رای گیری عمومی در وسط یا کنار صفحه  و یا بصورت پاپ آپ استفاده کنید. می توانید انگیزه کاربران از بازدید صفحه را بپرسید و اگر آنچه که به دنبال آن بودند یافتند می توانید از این فرصت برای تجزیه و تحلیل منابع ترافیکی سایتتان استفاده کنید و از نظرشان در مورد کسب و کارتان مطلع شوید.

مطمئن شوید از گزینه های Check-in-box استفاده می کنید. از این رو کاربران به سادگی می توانند گزینه ای که فکر می کنند بهتر است را انتخاب کنند. همچنین می توانید از بخش کامنت گذاری اختیاری استفاده کنید تا کاربران علاقمند بتوانند بازخوردهای خود را پر کنند و کاربرانی که نمی خواهند از این قسمت بگذرند.

  • موضوع بحث و بخش نظرات

احتمالا عبارت محتوا پادشاه است را شنیده اید. می توانید با تولید محتوا تعاملی تعامل مشتری را افزایش دهید. همچنین مشتریانتان را آموزرش و شناخت برندتان را بالا ببرید. بر اساس گزارشات Demand Metric حدود ۴۵% مشتریان گزارش کرده اند محتوا تعاملی تاثیر بالایی در آموزش آنها داشته که در نهایت باعث افزایش تعامل مشتری شد.

روش های زیادی وجود دارند که می توانید از طریق آنها با مشتریان تعامل کنید. کمی چاشنی محتوا خود را بالا برده و از خوانندگان نظر و ایده هایشان را بپرسید. می توانید موضوعاتی برای بحث و گفتگو در انجمن ها ارائه کنید تا کاربران بتوانند در آن درباره خدمات شما بحث کنند. کابران در انجمن می توانند نظرات خود را آزادانه بیان کنند. این روش به شما کمک می کند تا مسائلی که کاربران با آن روبرو هستند را شناسایی کنید. همچنین یک بخش کامنت و نظردهی بسیار فعال با باعث افزایش رتبه در نتایج SERP می شود.

نتیجه گیری

راه های زیادی برای افزایش تعامل مشتری وجود دارد. از جمله استفاده از نوتیفیکیشن پاپ آپ و پادکست. اما بالاتر از همه این ها شما به محتوایی احتیاج دارید تا کاربر بتواند با آن ارتباط برقرار کند. ارائه محتوا نامناسب و پر کرئن صفحه صرفا با کلمات کلیدی زیاد ممکن است کاربران را به سایت شما هدایت کند اما برای کسب و کار شما در دراز مدت موثر نخواهد بود.

علاوه بر این درصد کمی از مشتریان با سایت شما تعامل خواهند داشت که به ضرر کسب و کار شما خواهد بود. تعامل مشتریان کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ویدئوها و حتی بصورت دهانی موثرتر نمایش می دهد.

وبسایت هسته اصلی حضور آنلاین شما است. بنابراین مطمئن شوید که روش های تعامل مشتری را جدا از کمپین های تبلیغاتی که به خوبی هدف گذاری شده اند، به درستی بکار گرفته اید. روش های مختفی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهترین بازدهی را داشته است.

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *