سئو سایت گردشگری

سئو سایت گردشگری چیست و چه طور انجام می‌شود؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

اگر به دنبال افزایش ترافیک سایت گردشگری خود هستید، به جای درستی آمده‌اید!

هر سفری با جستجو آغاز می‌شود. بیشتر مردم قبل از سفر در مورد جاذبه‌های گردشگری و اطلاعات منطقه‌ای که قصد سفر دارند و رزور مکان تحقیق می‌کنند.
اگر شما نیز صاحب کسب وکاری در حوزه گردشگری از جمله هتل، اقامتگاه، تور گردشگری و… هستید، باید در ۱۰ نتیجه اول جستجوی مخاطب قرار گیرید. برای سئو سایت گردشگری و اینکه چگونه سایت خود را می‌توانید در صنعت گردشگری ارتقا دهید، ادامه این مطلب را بخوانید.

چرا سئو سایت گردشگری مهم است؟

صنعت گردشگری همه موسساتی که خدمات گردشگری ارائه می‌کنند را در برمی‌گیرد. شامل ارائه غذا، حمل و نقل، اقامت، تور گردشگری و سایر امکاناتی است که انتظارات خاص گردشگران را برآورده کند.
گردشگری یک بازار جهانی است. با سئو سایت گردشگری شما می‌توانید مشتری خود را هر جایی از دنیا جذب کنید. لزوما نباید یک اقاماتگاه یا کسب و کار بزرگی باشید، اگر چیزی جذاب داشته باشید، با سئو گردشگری می‌تواند با رقبای بزرگ هم رقابت کنید.

مردم به استاندارهای خدمات اهمیت می‌دهند و این رقابت را بین آژانس‌ها یا امکانات رفاهی فراهم می‌کند و با وجود تکنولوژی طبیعی است که درباره همه چیز اطلاعاتی کسب کنند. از آنجایی که سفر به افراد کمک می‌کند تا تجربیات جدیدی بدست آورند، یکی از نکاتی مسافران در سفرهای آینده نیز توجه بیشتر دارند، تجربه و احساسات است و شاید در مرحله بعد هزینه و قیمت سفر.

صنعت گردشگری دارای تنوع و فعالیت‌های مختلف است. بنابراین شما نیز سعی کنید به دنبال نقاط خاصی برای تعامل با مخاطب در سایت باشید و تولید محتوایی که مشتری خاصی را هدف قرار دهد.

اهمیت سئو سایت گردشگری در کسب و کار

منحصر به فرد بودن نیز روز به روز قابل توجه‌تر می‌شود. این نه تنها به محل اقامت بلکه به وسیله حمل و نقل نیز اشاره دارد. گردشگران با کمال میل امکانات اقامتی مثل خوابیدن در چادر، روی درختان، در معادن یا قلعه ها را برای تجربه‌های جدید انتخاب می‌کنند. اکولوژی یکی دیگر از گرایش‌های مهم در صنعت گردشگری است. مردم نگران حفاظت از محیط زیست هستند. سفرهای آخر هفته هر سال محبوبیت خوبی دارد، بنابراین این بخش از گردشگری که روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

سئو فرآیند افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو است. وقتی کاربران به صورت آنلاین جستجو می کنند، فهرستی از نتایج جستجوی مرتبط را می‌بینند. با توجه به اینکه ۷۵ درصد از افراد به صفحه اول نتایج نگاه می‌کنند، بسیار مهم است که رتبه وب سایت خود را با سئو سایت گردشگری بهبود ببخشید.

شما به کسب و کار خود کمک می‌کنید با سرنخ هایی که علاقه بیشتری به خدمات شما دارند ارتباط برقرار کند. سئو برای کمک به کسب و کار گردشگری شما برای ارتباط با سرنخ های ارزشمندتر بسیار مهم است.

فصلی بودن سفر و گردشگری چه تاثیری بر سئو دارد؟

اما همه ما می‌دانیم که بازار سفر و گردشگری، فصلی نیز است. یعنی در طول سال ماه‌ها یا روزهایی است که سود قابل توجهی بدست می‌آید. این به معنای داشتن فصل کم‌رونق هم است. و این چطور بر کل فرایند سئو تاثیر دارد؟ چگونه می‌توان سئو سایت گردشگری را انجام داد؟

برای این موضوع باید چند نکته را به خاطر بسپارید:

۱- فرایند سئو سایت گردشگری باید مداوم در طول سال انجام شود. فعالیت منظم سئو گردشگری در بهبود سایت شما و آماده بودن در فصل‌های پررونق و پرترافیک موثر است، و در نتیجه کسب درآمد خوبی نیز در پی دارد.

۲- برای سئو سایت گردشگری، یک بلاگ راه اندازی کنید. ورودی خود را با فصول خاصی از سال تنظیم کنید. شما با داشتن وبلاگ اعتبار سایت گردشگری خود را بالا برده و لینک دهی به صفحات خدمات باعث افزایش بازدید کاربران و هدایت آنها به خرید و رزور می‌شود.

۳- کلمات کلیدی را بر اساس زمان‌ها و دوره‌های خاص سال تغییر دهید. یعنی در زمستان کلماتی مثل «تور اسکی آبعلی» یا در تابستان «آبشارهای مازندران».

۴- پیشنهادات ویژه و کمپین‌های که برای مشتریان در طول فصل شلوغ طرفدار دارد، درنظربگیرید.

۱۰ نکته در خدمات سئو سایت گردشگری

مراحل سئو سایت گردشگری

عمده مراحل سئو سایت گردشگری با سئوی معمولی همپوشانی دارد. مثل سرچ کلمات کلیدی، بک لینک و بهینه‌سازی تصویر و… . اما در کنار این موارد، چالش‌های خاص خود را نیز دارد. به طور مثال، مردم از کلمات عمومی برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنند و این یعنی کلمات کلیدی زیادی وجود دارد.
در ادامه نکات لازم در سئو سایت گردشگری را برای بهبود سایت خود یاد فراخواهید گرفت:

کلمات کلیدی را جمع کنید

تهیه لیستی از کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت گردشگری ضروری است. در ابتدا کلماتی که کار و خدمات شما را شرح می‌دهد، مثل اجاره ویلا، اقامتگاه، هتل و… را بگنجانید.
برای بدست آوردن کلمات کلیدی از ابزارهایی مثل keyword planner و Ubersuggest استفاده کنید. کلمات کلیدی دم بلند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سئو سایت گردشگری است. کلماتی خاص مثل اجاره اقامتگاه جنگلی در مازندران یا راهنمای تور گردشگری کلاردشت.

تمام کلمات بدست آمده را باید دسته بندی کنید تا در صفحات مختلف بتوانید به کار ببرید، پست وبلاگ، توضیحات متا، رسانه‌های اجتماعی، url و… . این یعنی از کلمات کلیدی خود به صورت استراتژیک استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی برای جذب ترافیک ارگانیک سایت گردشگری نیاز به استراتژی دارد.

بهتر است یک مثال بزنیم: فرض کنید شما تصمیم گرفتید به شمال سفر کنید اما مقصد خاصی مدنظر شما نیست. بنابراین به جای جستجوی یک مکان خاص، احتمالا عبارت‌های زیر را سرچ می‌کنید.
«جاهای دیدنی مازندران» یا «مکان‌های دیدنی غرب مازندران». کلمات کلیدی در محتوای بلاگ شما می‌تواند گروهی از مشتریان را جذب کند.

شخصی که برای تعطیلات شمال برنامه ریزی می‌کند، مراحل مشابهی با سایر مصرف‌کنندگان را طی می کند: آگاهی، تحقیق و خرید.

اینجاست که اصطلاح نقشه سفر مشتری به میان می‌آید. سفر مشتری در سئو سایت گردشگری می‌تواند مانند زیر باشد:

آگاهی: زمانی است که گردشگر در مراحل اولیه سفر است و هیچ برنامه متمرکزی ندارد. شما در این مرحله باید از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید، همان توضیحی که در بالا دادیم.

تحقیق: در این مرحله، گردشگر مقصدی را در ذهن دارد، بنابراین شما باید محتوای سایت خود را با آن هدف مطابقت دهید. مثلا وقتی گردشگر تصمیم به سفر شمال دارد، شما نیز روی سئو محلیمف رستوران و جاذبه توریستی تمرکز کنید. مطالب بلاگ خوبی بنویسید.

خرید یا رزرو: این مرحله خرید است که شما با کسی که در جستجوی مقصد بود را متقاعد می‌کنید که جایی که شما پیشنهاد داده‌اید، رزرو کند.

صفحات فرود یا لندینگ محلی بسازید

این صفحات سایت اطلاعات هدفمندی در مورد خدمات شما در منطقه ارائه می‌دهند و به جذب مشتریان علاقه مند کمک می کنند. با ساخت این صفحات کلمات کلیدی مربوط به هر مکان را هدف قرار دهید تا در رتبه بندی در موتور جستجو موثر باشد. در این صفحه می‌توانید از داده‌های ساختار یافته استفاده کنید، مثل سوالات متداول یا scheme برای خزش بیشتر محتوای ویدئویی. این کار به ارزشمند کردن صفحات برای بدست آوردن مخاطب کمک می‌کند.

پروفایل کسب و کار خود در گوگل را به روز کنید

یکی از مهمترین قسمت‌های حضور انلاین شما، نمایه یا پروفایل است. همچنین کارهای دیگر مانند اضافه کردن نظرات، مسیر نقشه و اشتراک گذاری در سئو سایت گردشگری تاثیرگذار است.

علاوه بر این، بررسی کنید که هر صفحه دارای یک تگ H1 باشد و کلمات کلیدی را در H1 لحاظ کنید تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند محتوا را درک کنند. در نهایت، پروفایل بک لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که لینک هایی از منابع قابل اعتماد به سایت شما اشاره می‌کنند.

با آنالیز بازخورد مشتری، شهرت خود را حفظ کنید

شهرت آنلاین شما همه چیز است. هرچه نظرات مثبت‌تر باشد، احتمال اینکه مسافران تعطیلات را با شما رزرو کنند، بیشتر می‌شود. این موضوع روی سئو سایت گردشگری موثر است. همچنین مهم است که شهرت خود را مدیریت کنید. این به معنای نظارت بر آنچه مردم در مورد شما می گویند. هر هفته زمانی را برای جستجوی محتوای مرتبط با خودتان یا کسب و کارتان اختصاص دهید.

یک استراتژی برای پاسخ دادن به نظرات، مثبت یا منفی، می‌تواند بر اعتماد مشتری نقش داشته باشد. بازخورد مشتریان به ویژه در صنعت گردشگری مهم است. احتمالاً همه، قبل از رزرو تعطیلات، نظرات خود را درباره هتل، سفر یا منطقه‌ای که در آن قرار دارد جستجو می‌کنند.

محتوای با کیفیت تولید کنید

تولید محتوا برای سایت گردشگری فرصتی برای رتبه بندی در serp ایجاد می‌کند. شانس بیشتری برای بک لینک‌ها فراهم می‌کند، همچنین اعتماد مشتری را جلب می‌کند. در کنار تولید محتوای خوب باید سئو درون صفحه که شامل اضافه کردن کلمات کلیدی در عنوان در قسمت‌های مختلف، توضیحات متا، عنوان و… .

تصاویر را بهینه کنید

بهینه سازی تصاویر در سئو سایت گردشگری نیز جزء سئوی فنی سایت است. مثلاً تگ جایگزین تصویر مناسب بنویسید همراه با کلمات کلیدی مرتبط یا تصاویر با کیفیت و با حجم پایین به کار ببرید. تصاویر مربوط و جذاب که توجه مخاطب را جلب کند نیز به سئوی سایت گردشگری کمک می‌کند.

به طور مکرر سایت خود را بهبود دهید

سئو گردشگری هم باید بهبود و بروزرسانی شود. با توجه به بهبود الگوریتم‌های موتور جستجو، بهینه سازی سایت نیز باید به طور منظم آپدیت شود. مانند سرعت، بهینه سازی محتوا و ساخت لینک را در نظر بگیرید.
علاوه بر این، باید داده های تحلیلی خود را نیز بررسی کنید تا نحوه تعامل مخاطبان با سایت شما را مشخص کنید. با این اطلاعات می‌توانید بهتر درک کنید که چگونه تغییرات سطوح تعامل را بهبود می‌بخشد، رتبه بندی سئو و تبدیل ها را افزایش می‌یابد.

تجزیه و تحلیل جزئی از این بحث است، که می‌توانید با آن مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید و استراتژی هایی را برای دستیابی بهتر به مشتریان بالقوه توسعه دهید. این داده ها به اصلاح استراتژی بازاریابی شما و ایجاد کمپین‌های هدفمندتر کمک می‌کند.

روی لینک سازی تمرکز کنید

ساخت لینک کارآمد برای سئو سایت گردشگری ضروری است. استفاده از بک لینک از سایر وب‌سایت‌ها به وب سایت خود می‌تواند به افزایش رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک کند. با ایجاد پیوند از صفحات وب محبوب و معتبر به وب سایت خود، بیشتر دیده شوید.
برای ایجاد بک لینک می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید: پست مهمان، انتشار کتاب‌های الکترونیکی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و… . که به سئوی خارج از صفحه معروف است.

از قدرت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی بستری کارآمد برای دستیابی به مشتریان بالقوه و تعامل شخصی با آنها را فراهم می‌کنند. به شما در توسعه روابط با مشتریان و تقویت وفاداری به برند کمک کند و حضور برند را بهبود بخشند.

اقداماتی که در شبکه اجتماعی برای بهبود سئو سایت گردشگری می‌توان انجام داد:

♦ تولید محتوا با تمرکز بر جاذبه‌ها و رویدادهای محلی یک راه موثر برای ایجاد تعامل با فالوور شما است. از جشنواره‌های عمومی و گالری گرفته تا تورهای غذایی و فعالیت‌های ماجراجویی.
♦ داستان سرایی کنید.
♦ ویدیوها را در یوتیوب پست کنید
♦ به طور منظم محتوا را در رسانه‌های اجتماعی انتشار دهید
♦ از هشتگ‌ها به خوبی استفاده کنید

خدمات و مراحل بهینه سازی سایت گردشگری

حرف آخر در مورد سئو گردشگری

برای داشتن کسب و کاری متفاوت همیشه به دنبال مکانها و اقدامات جالبی در سایت خود باشید. محتوای عالی مخاطب خاص شما را هدف قرار می‌دهد. با توجه به فصلی بودن این کسب وکار شما باید مقایسه را با سال‌های گذشته انجام داده و همواره به روز باشید.

برای موفقیت باید چند مرحله اساسی مانند انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سئوی محلی، محتوای منحصر به فرد در سایت، لینک سازی داخلی، نظرات مشتریان و فعال بودن در شبکه های اجتماعی. علاوه بر این، نباید تجربه کاربری وب سایت خود را فراموش کنید. گاهی اوقات چندین ماه زمان می‌برد تا اولین نتایج سئو را مشاهده کنید، اما تأثیرات ممکن است فراتر از انتظارات شما باشد.

مطالب مرتبط که شاید دوست داشته باشید:

بهینه سازی سایت فروشگاهی
مشاوره سئو چیست و به چه صورت است؟
طراحی سایت فروشگاهی

0/5 (0 Reviews)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *